2015. szeptember 21., hétfő

DIY ajakbalzsam

A napokban elfogyott az egyik ajakápolóm, és nem akartam csak úgy kidobni a tégelyt így gondoltam keresek a neten egy DIY - csináld magad - receptet amivel feltölthetem. Nem kellett sokáig keresnem, összevetettem azokkal, hogy mik vannak itthon és már kész is voltam.

Tehát először is szükségünk van egy üres tégelyre, ha mondjuk kifogyott valami, de hobbi boltokban is lehet venni különböző méretűeket.


Nekem ez a cuki kis tégelyem ürült ki, nem is tudom már mikor vettem de az biztos, hogy nagyon régen és annyira nem szerettem azt ami eredetileg benne volt, nem hidratálta eléggé a számat.

Én a következőket használtam fel az ajakbalzsamomhoz.

Volt itthon még egy régebbi Manna rendelésből Shea vajam, elég kemény anyag de a végén úgyis összemelegítünk mindent. Óvja a bőrt, regenerál és megőrzi rugalmasságát, ezen szuper tulajdonságai miatt döntöttem amellett, hogy beleteszem a kis keverékembe.


E mellett még került bele kókusz olaj, ami köztudottan nagyon jót tesz a bőrünknek, akkor a szánknak sem árthat.:) Ezt tényleg szinte bárhol be lehet szerezni, jó nagy kiszerelésben és persze olcsó is, hiszen rengeteg féle képen felhasználható. Mindenkinek csak ajánlani tudom, kívül és belül is csodákra képes.


A harmadik összetevő nálam egy kis E-vitamin volt. Lehet kapni kis kapszulákban, ezeket egyszerűen ki lehet szúrni, és ezek után ki lehet nyomni belőle az értékes tartalmát. Elég belőle csupán néhány csepp, vagyis 1 maximum 2 ilyen kapszulát kell felhasználni hozzá, szóval ez sem egy drága alapanyag.
Végezetül, hogy legyen egy kis színe, rakhatunk bele egy régi rúzst, amit már nem használunk, de a színe azért tetszik. Ebből levágunk egy kisebb darabot és hozzátesszük a többihez. Én ezt a jó régi rózsaszínes, korallos színű noname rúzst választottam, amiért nem kár.


Ezt a változatos keveréket belerakjuk egy hőálló tálkába, és berakjuk a mikróba pár másodpercre, mire minden szépen összeolvad, miután ez megtörtént összekeverjük és óvatosan beleöntjük a tégelybe. Várjuk meg míg kihűl, hűtőben is tárolhatjuk, de én a szobámban szoktam, így pont megfelelő számomra az állaga, se nem folyós, se nem túl kemény.


Kész is a saját kézzel készített hidratáló ajakápoló, vegyszerektől mentesen. Remélem nektek is megtetszik és otthon kipróbáljátok, csak pár perc az egész.:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése